Yangon- bago. - golden rock - Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Erna B - WaarBenJij.nu Yangon- bago. - golden rock - Yangon - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Erna B - WaarBenJij.nu

Yangon- bago. - golden rock - Yangon

Door: ernavandebrug

Blijf op de hoogte en volg Erna

29 Oktober 2011 | Myanmar, Rangoon

Hallo allemaal,
weer terug in Yangon na weer 3 dagen.
Een ding is zeker: ik word van busreizen niet blij.
De eerste busreisdag ging via bago naar de golden rock.
Bago is een klein stadje met heel veel tempels. En ik was even klaar met tempels maar ja. We hebben weer een liggende boeddha aangekeken. Dit keer was de achterkant in een bak geplaatst met allemaal spiegeltegeltjes enzo op de bak geplaatst. Nou Ingrid als je nog een keer wil mozaiken! Ik heb zo een ontwerp voor je voor nog een bank op de boerderij!
Daarna een Boeddha met vier gezichten gezien. Bleken gewoon 4 staande Boeddha's tegen een vierkant aangeplakt te zijn. Dit keer ook geen achterkantjes! Gaat goed met mijn studie ' de asses van de Boeddha' !
Hierna ging bij mij het licht uit. Ik ben in slaap gevallen en heb nog heel wat dingen gezien aan de binnenkant van mijn ogen terwijl mijn reisgenoten van alles buiten nog hebben gezien. Het diner heb ik maar overgeslagen.
De dag erna gingen we op pelgrimstocht naar de golden rock! Een rotsblok die op omvallen staat en die men goed heeft gemaakt. Eerste stuk de berg op was met een truck daarna mocht je lopen of je laten dragen. Dat was behoorlijk steil! Gelukkig terrasjes langs de weg... En erg warm en niet zo heel bijzonder voor een bedevaartsding. Bovenaan gekomen zie je dan die rots.
Dat soort hebben we ook in de Pyreneeën! Maar ja daar is dan geen haar van een boedha die de rots op zijn plaats houdt. Bij die rots waren plateaus waar vrouwen niet op mochten komen. Ik was zo verbaasd over het boeddhisme! Echt raar!!! Uit de wandelgangen bleek dat men niet onreine vrouwen ( die ongesteld zijn) bij heilige plaatsen wil hebben. Nou ja!
We bleven die nacht boven en ook in de avond is het fenomeen golden rock een ware kermis! Uit de verte kon ik zelfs met een klein beetje fantasie de eiffeltoren eruit halen...
Vanochtend zijn we hard naar beneden gerend. Monikken met jonge mannetjes kwamen in rijtjes omhoog gelopen. Massal veel mensen lieten zich naar beneden dragen....
De busreisdag terug was voor mij natuurlijk weer geen pretje.
In bago hebben we nog een mini versie van het tempel complex in Yangon gezien. Maar zo warm!!!!
De rest van de vakantie is wat relaxed en geen lange busreizen meer , gelukkig. Is wat relaxed met ruimte om gewoon vakantie te vieren....
Dus wannneer i

  • 29 Oktober 2011 - 15:50

    Asun:

    Nou, je hebt iig genoeg tempels gezien!!!
    Geniet van het relaxen!! :-)

  • 29 Oktober 2011 - 16:04

    Yvonne:

    LEUK... van alles wat dus. Je zin was nog niet af... misschien was je vel papier vol? LOL
    Ja gaat beter... nog niet 100% maar goede voortgang.. veel gedaan vandaag, nieuwe (2e hands) bank gekocht en heel mooi wandkleed en koffie tafel en lief gebloemt stoeltje... zo lief... mijn winterbanden onder.... ook niet verkeerd... mocht het sneeuwen dan kom ik dus toch jou kant op!

    EN met johannes de laatste dag van de 3 daagse Dec. in de ochtend om 8 uur! Wat een werkbij.'

    Woensdag worden de spullen gebracht, nu wel arm.... armer dan... grappig. Was zo leuk vriendin mee, buurvrouw mee... kocht ook een bank doen we samen de aflever kosten.
    En mijn moeder ook mee 4 vrouwen, heel leuk en gezellig. We hadden ook veel aanspraak daar. LEUK.
    Fijne vakantie verder en rust lekker uit... zie je graag weer... helemaal opgeladen.

  • 29 Oktober 2011 - 16:55

    Paul:

    Boeddha is soort van leuk. Maar of heel veel Boeddha dus ook heel veel leuk is... ( brrr slechte zin trouwens:-)
    Geniet van de vakantie. Slapen is een heel probaat hier en nu medicijn!

  • 29 Oktober 2011 - 20:51

    Ingrid:

    Ben benieuwd naar het ontwerp voor de nieuwe bank. Maar dan kom je wel helpen plakken!

  • 30 Oktober 2011 - 11:42

    Herman:

    Toch wel heel bijzonder om allemaal meegemaakt te hebben, ook al is het toeristisch en erg warm. Misschien kan je voor National Geographic wel een documentaire maken over Buddha Butts, met een echte expeditie erbij en jij dan als deskundige breedgrijzend in beeld voor de toelichting. Met een air conditioned helicopter als vervoermiddel natuurlijk, niet met de bus. Ik ben benieuwd wat het relaxen gaat inhouden, aan een strand met palmen in een luie ligstoel of minder tempels bekijken? Hoe dan ook, heel veel plezier toegewenst en geniet er van met vole teugen!

  • 30 Oktober 2011 - 13:05

    Vriendje:

    Lekker dat ik je ff heb gesproken...xxxx

  • 03 November 2011 - 19:15

    Asun:

    Ernaaaaaaaaaaaaa, hebben ze geen wifi daar???
    Je hebt al een tijdje niks geplaatst. Ik hoop dat je het ontzettend naar je zin hebt!!!
    Groetjes.

Verslag uit: Myanmar, Rangoon

Birma

Birma on my own. Een nieuw begin.

Recente Reisverslagen:

07 November 2011

Excursiedag buiten Mandalay

06 November 2011

Mandalay

06 November 2011

Reis door hooggebergten

29 Oktober 2011

Yangon- bago. - golden rock - Yangon

26 Oktober 2011

Nieuw reisverlag
Erna

Actief sinds 22 Okt. 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 6186

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2011 - 15 November 2011

Birma

Landen bezocht: