Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Erna B - WaarBenJij.nu Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Erna B - WaarBenJij.nu

Mandalay

Door: ernavandebrug

Blijf op de hoogte en volg Erna

06 November 2011 | Myanmar, Mandalay

Lekkere site is dit.... Als je een reisverslag bewaart danny wordt t meteen geplaatst ....
Dus hier het vervolg vanuit inle meer...

Na de gouden bolle Boeddha's kwamen we bij een klooster waar monikken zich zo verveelden dat ze katten hebben geleerd door een hoepeltje te springen. Alleen toen wij kwamen hadden die monikken geen zin meer erin om dat te laten zien dus moest mister Win het zelf maar proberen! En met succes.. 1 kat sprong door de hoepel. Waar wennend dan blij van kan worden hè!
Bij inle meer heb je ook nog een prachtige plek waar hele oude ruïnes van pagodes zijn met schitterende beelden soort van ankor wat maar het schijnt nog ouder te zijn. Zo mooi! Ze waren het aan het restaureren jammer! Maar oud en neiuw doo elkaar heeft ook wel zijn charmes.

Na het avontuur op het water werd ik helaas Ziek, verkoudheid werd heftiger en sloeg op de longen. De volgende dag was een vrije dag en daarna een busreisdag. Gelukkig was ik daar niet helder genoeg voor. We sliepen omdat de reis te lang werd in een lokaal hotelletje. Ik ben zonder eten met koorts in bed gaan liggen. Werd wakker omdat er allemaal beestjes liepen over mijn handen en gezicht brrrrrrrrrr ben maar gaan douchen en in het andere bed gaan liggen. Nee deze nacht was ' net zo best' (fries).

Inmiddels in mandalay aangekomen. Een grote stad, smerig en niet echt veel te beleven.
Wel een prachtig paleis en een enorme bibliotheek met in elk tempeltje een tablet van het boek van de boeddhistische leer! Echt mooi om te zien! Een tempel was helemaal uit hout gemaakt met zoveel kunstwerk beeldgehouwde. Beeldjes zo fijntjes en zo mooi om te zien. Wat een rijkdom had deze koning!

Inmiddels al wat hersteld van mijn Stevige verkoudheid de hoest blijft nog vervelend. Rustig aan dan maar....
Morgen heel de dag op pad ... Schijnt een bijzondere belevenis te zijn. Ik laat me verrassen!

Heb best wel heimwee hoor wil stiekum toch heel graag naar huiis!

Effe nog een quiz vraag: hoe lang denk jullie dat een vondmaaltijd met een groepje van 12 duurt? Allleen hoofdgerecht.....

Tot snel weer .....
Kusssss
lieve groetjes
erna

  • 06 November 2011 - 17:02

    Asun:

    1 1/2 uur

  • 06 November 2011 - 19:50

    Ingrid:

    Pak 'm beet een uur of 3?
    Lekker relaxed...

  • 06 November 2011 - 20:46

    Ruurd:

    Ik vermoed dat je aan het eind van de maaltijd al trek begon te krijgen in de volgende?

  • 06 November 2011 - 21:09

    Herman:

    'n uur of 3?

  • 07 November 2011 - 07:18

    Geweldig:

    Gezien de eerdere vertellingen, denk ik zo een uurtje of 4?
    Heel lang genieten....
    Ik was 2 weken thuis met mijn verkoudheid... dus goed gedaan... Yvonne

Verslag uit: Myanmar, Mandalay

Birma

Birma on my own. Een nieuw begin.

Recente Reisverslagen:

07 November 2011

Excursiedag buiten Mandalay

06 November 2011

Mandalay

06 November 2011

Reis door hooggebergten

29 Oktober 2011

Yangon- bago. - golden rock - Yangon

26 Oktober 2011

Nieuw reisverlag
Erna

Actief sinds 22 Okt. 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 6190

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2011 - 15 November 2011

Birma

Landen bezocht: