Eerste dag in Birma - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Erna B - WaarBenJij.nu Eerste dag in Birma - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Erna B - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Birma

Door: ernavandebrug

Blijf op de hoogte en volg Erna

25 Oktober 2011 | Myanmar, Naypyidaw

Zo , eindelijk in Birma. Wat een vermoeiende reis was dit zeg.
Bij de douane werden we ontvangen door tv camera's en konden via het diplomatenpoortje versneld het land binnen. De minister van toerisme met zijn gevolg ( heel veel mannen in wit!) kwamen eraan. Hij werd ingevlogen onder begeleiding van een straaljager.

Vanmiddag heerlijk geslapen nadat ik de wifi van het hotel had geregeld.

We hebben echt een leuke groep! Flexibele easy going mensen. Er zijn maar 3 stellen , de rest , 12 waarvan maar 2 mannen, is alleen gegaan. De jongste in ons gezelschap is Zaza ze is 5 jaar een schat van een meid. Ze zit en ligt nu bij me op schoot terwijl ik dit schrijf en nu is ze er weer af.
Ze is de dochter van Dirk onze reis - lijder! Want tijdens ons bezoek aan de Shwedagon pagode was ze alleen aan de wandel gegaan. Zaza kwijt ... Afin dit geeft wel een leuke swing aan t gezelschap. De oudste is volgens velen ergens tegen de 70. Ze had nog nooit van een iPod gehoord, ze vroeg ' wie aait welke pot' . :-)

De shwedagon pagode is erg mooi, goud en glimmend, veel biddende mensen. Echt mooi maar zo belachelijk dat om elk hoofd van een buddha beeld , als het kan, de neon verlichting draait. Kan je het voorstellen? Soort disco in een pagode!
Kwam een birmees tegen die fotograferen als hobby had maar ja hij had geen camera. Hij heeft echt een grappige foto van mij gemaakt, wat hebben we gelachen bij deze man. Hij lag helemaal op de grond en ik moest stapje vooruit achteruit naar links na toch iets meer naar recht. Afin uiteindelijk sta ik op de foto, jammer dat ik die nu niet kan uploaden! Volgt nog!!!
Het was een mooie zonsondergang op de gouden bladen , zoveel goud en diamant en flitsende draaiende neonlampen. :-))

hierna gingen we naar de golden duck om te eten. De buschauffeur reed reed de hele tv kabel aan gort en een hele rits tv 's waren daarna helemaal zwart plus alle lampjes. Die waren niet blij...

Nou en dan heeeerlijk gegeten en is het nu al bijna half 10 en de tijd gaat eigenlijk snel....

oh ja voor de liefhebbers het is hier warm en vochtig. 34 graden overdag.

Tot morgen weer!

kus
Erna

• 25 Oktober 2011 - 15:02

Carl:

maar 2 mannen; dat wordt vechten..

• 25 Oktober 2011 - 16:22

Ruurd:

Hey there,
    Wat fijn dat je zo'n leuke groep hebt en zo gevarieerd, met veel vrouwen ;-
    Ben benieuwd naar je eerste fotos.
    Cheers

• 25 Oktober 2011 - 17:14

Herman:

Die straaljager was volgens mij voor jou hoor. Fijn dat je het zo leuk hebt! En nu je toch in zo'n inspirerende omgeving bent: wat bewoog er nu eigenlijk, die bus of de TV kabel?

• 25 Oktober 2011 - 19:20

Paul:

Het weer hier is prut. En vakantie is 't ook al niet. Goed om berichten uit een andere wereld te krijgen.
    Zo'n disco pagode geeft een heel nieuw perspectief op het fenomeen "verlichting";-)
    Ik kíjk uit naar je volgende bericht. Cheers

• 25 Oktober 2011 - 20:00

Ingrid:

Hoi Erna,
    Wat leuk zo'n verslag! Reizen we elke dag een stukje met je mee. Voor zover het gaat lukken natuurlijk met de verbindingen. Ik had net Vind ik leuk aangeklikt, dus nu staat Henks foto als 4 jarige op je pagina!
    Bleek facebook te zijn... Geen ervaring mee!
    Geniet van je reis en wij genieten met je mee!
    Groetjes en kus,
    Ingrid

• 26 Oktober 2011 - 00:11

Kitty:

Hoi Erna,

Wij zijn nog aan het acclimatiseren van de onze reis en vanwege de jetleg zit ik nu dus achter de computer. Joplin zag er prima uit en is wel heel aanhankelijk nu we weer thuis zijn, lees: we breken af en toe bijna onze nek over haar, maar ja, wel schattig zo'n welkom. Wij hebben het ook super gehad en zijn heeel Antilliaans relaxed nu! Fijn te horen dat het tot nu toe allemaal goed gaat en vanaf hier wensen we je natuurlijk heel veel plezier en misschien niet teveel disco buddhha's, maar wel veel verlichting! HI hi, Herman, jij zie dat ik ook nog een beetje wakker ben! Erna, veel plezier en geniet ervan, groetjes van Kitty en van Ed die reeds op 1 oor ligt, want moet morgen, uh oeps straks, weer werken.

• 26 Oktober 2011 - 06:33

Suus:

Hola Erna,
    Super zo'n leuke groep! Had je lijder van groepsleuder expres met lange ij gezet?

Hoe is de natuur/ omgeving/ eten?

Genietze !!

Xxxxx Suus

Verslag uit: Myanmar, Naypyidaw

Birma

Birma on my own. Een nieuw begin.